Časté dotazy2019-08-02T11:04:27+02:00

Časté dotazy

Nenašli jste co jste hledali?2020-09-24T11:37:29+02:00
Jaké faktury je možné pojistit?2020-03-13T12:17:28+02:00
  • běžné, nezajištěné faktury za zboží a služby s odloženou splatností maximálně 90 dnů
  • faktury za odběratele v České republice a na Slovensku
  • faktury vystavené mezi firmami, tedy odběratel je firma (s IČ)
  • faktury před datem splatnosti
Kolik pojištění stojí a jak se to určuje?2019-07-12T11:49:19+02:00

Cena pojištění závisí na celé řadě parametrů a její výpočet probíhá v reálném čase, s ohledem na aktuální informace o platební morálce a finanční situaci odběratele. Typicky se pojistné pohybuje v rozmezí 1-2 % z hodnoty pojišťované faktury. V tom je zahrnuto jak riziko nezaplacení, tak i předcházení škodě, tedy aktivní sledování každé faktury kontaktním centrem a průběžné upomínání pohledávky, které zahajujeme několik dnů po splatnosti, není-li faktura včas uhrazena.

Co se stane, když mi dodavatel nezaplatí pojištěnou fakturu?2019-07-22T14:07:13+02:00

V případě, že faktura nebude uhrazena v datu splatnosti, o urgování platby a domluvu s Vaším dodavatelem se postará náš tým. V případě, že nedojde v průběhu 90 dnů k domluvě, garantujeme v rámci pojištění, vyplacení 85 % z výše faktury přímo na Váš účet.

Jak funguje vymáhání nezaplacené faktury?2019-07-12T11:46:30+02:00

Víme, že včas neuhrazená faktura je vždy obchodní problém a tak k němu i přistupujeme. Vždy se snažíme ke každému případu přistupovat citlivě a především individuálně. Dbáme na to, aby Vaše obchodní vztahy s dodavatelem nebyly narušeny. Na druhou stranu, závazky se platit musí, a pokud vše zastřešuje silná finanční instituce, jako jsme my, často to pomůže jen odběrateli oznámit. Celý proces upomínání máte přitom stále on-line pod kontrolou.

Na co se pojištění nevztahuje?2019-06-21T10:17:53+02:00
  • na faktury mezi propojenými firmami ve skupině
  • na faktury vystavené občanům (nepodnikatelům)
  • pokud při sjednání pojištění již víte o tom, že váš odběratel je ve špatné finanční situaci
  • na dodávky, které jsou zajištěné zástavním právem či jinou formou ručení
  • v případě, kdy pojišťovaná faktura je vystavena po delší době než 1 měsíc od dodání zboží či služby
Proč některé faktury nejdou pojistit?2020-03-13T12:17:00+02:00

Při zadávání každé faktury provádíme on-line prověřování dostupných informací o Vašem odběrateli. Po vyhodnocení jeho údajů se může stát, že příslušnou fakturu nebudeme moci přijmout k pojištění. Důvodem však může být nejen nepříznivá situace Vašeho zákazníka, ale např. i to, že firma podniká méně než 3 roky, nebo se nám nepodaří získat o ní dostatečné informace.

V některých případech odmítneme přijmout fakturu do pojištění i z důvodu aktuálního vyčerpání našeho interního limitu pojištění na danou firmu nebo skupinu firem. Po uhrazení dříve pojištěných faktur se limit odběratele automaticky opět obnoví.

Nelze pojistit faktury po splatnosti.

Časté dotazy

Nenašli jste co jste hledali?2020-09-24T11:37:29+02:00
Jaké faktury je možné pojistit?2020-03-13T12:17:28+02:00
  • běžné, nezajištěné faktury za zboží a služby s odloženou splatností maximálně 90 dnů
  • faktury za odběratele v České republice a na Slovensku
  • faktury vystavené mezi firmami, tedy odběratel je firma (s IČ)
  • faktury před datem splatnosti
Kolik pojištění stojí a jak se to určuje?2019-07-12T11:49:19+02:00

Cena pojištění závisí na celé řadě parametrů a její výpočet probíhá v reálném čase, s ohledem na aktuální informace o platební morálce a finanční situaci odběratele. Typicky se pojistné pohybuje v rozmezí 1-2 % z hodnoty pojišťované faktury. V tom je zahrnuto jak riziko nezaplacení, tak i předcházení škodě, tedy aktivní sledování každé faktury kontaktním centrem a průběžné upomínání pohledávky, které zahajujeme několik dnů po splatnosti, není-li faktura včas uhrazena.

Co se stane, když mi dodavatel nezaplatí pojištěnou fakturu?2019-07-22T14:07:13+02:00

V případě, že faktura nebude uhrazena v datu splatnosti, o urgování platby a domluvu s Vaším dodavatelem se postará náš tým. V případě, že nedojde v průběhu 90 dnů k domluvě, garantujeme v rámci pojištění, vyplacení 85 % z výše faktury přímo na Váš účet.

Jak funguje vymáhání nezaplacené faktury?2019-07-12T11:46:30+02:00

Víme, že včas neuhrazená faktura je vždy obchodní problém a tak k němu i přistupujeme. Vždy se snažíme ke každému případu přistupovat citlivě a především individuálně. Dbáme na to, aby Vaše obchodní vztahy s dodavatelem nebyly narušeny. Na druhou stranu, závazky se platit musí, a pokud vše zastřešuje silná finanční instituce, jako jsme my, často to pomůže jen odběrateli oznámit. Celý proces upomínání máte přitom stále on-line pod kontrolou.

Na co se pojištění nevztahuje?2019-06-21T10:17:53+02:00
  • na faktury mezi propojenými firmami ve skupině
  • na faktury vystavené občanům (nepodnikatelům)
  • pokud při sjednání pojištění již víte o tom, že váš odběratel je ve špatné finanční situaci
  • na dodávky, které jsou zajištěné zástavním právem či jinou formou ručení
  • v případě, kdy pojišťovaná faktura je vystavena po delší době než 1 měsíc od dodání zboží či služby
Proč některé faktury nejdou pojistit?2020-03-13T12:17:00+02:00

Při zadávání každé faktury provádíme on-line prověřování dostupných informací o Vašem odběrateli. Po vyhodnocení jeho údajů se může stát, že příslušnou fakturu nebudeme moci přijmout k pojištění. Důvodem však může být nejen nepříznivá situace Vašeho zákazníka, ale např. i to, že firma podniká méně než 3 roky, nebo se nám nepodaří získat o ní dostatečné informace.

V některých případech odmítneme přijmout fakturu do pojištění i z důvodu aktuálního vyčerpání našeho interního limitu pojištění na danou firmu nebo skupinu firem. Po uhrazení dříve pojištěných faktur se limit odběratele automaticky opět obnoví.

Nelze pojistit faktury po splatnosti.