Ivan Špirakus, INSIA je inovátor s vášní pro technologie
Rozhovor pro freshTIME PROSTERITA, nejen o vzniku unikátního produktu PojištěnáFaktura.cz

 

 

Ing. Ivan Špirakus, spolumajitel společnosti INSIA a její místopředseda představenstva, je osobnost, která k českému pojišťovacímu trhu neodmyslitelně patří. Za 25 let vybudoval firmu, již nelze přehlédnout.

Možná pro jeho vášeň stále dělat něco nového, pokoušet osud, vynalézat, co by ostatní mohli ještě potřebovat. Vybudoval si prostor, který umožňuje činorodému člověku tvořit. To pro něj hodně znamená.

Je také vynikající společník, s nímž se jeden nenudí. Spektrum jeho znalostí nejen z finančnictví či oboru pojištění udivuje rozsahem stejně tak jako jeho nadhled či smysl pro glosu dne.

Dokáže inspirovat ostatní, nadchnout pro věc. Zároveň je nesmlouvaný k plnění povinností a štědrý, má-li chválit. Jak hodnotí uplynulá léta?

Máte za sebou čtvrtstoletí v businessu. Jaké radosti vám to přineslo?
Byla to spousta zajímavých zážitků a setkání s mnoha lidmi. Samozřejmě, že máte radost, když se v podnikání daří a můžete vidět pozitivní dopad své práce na životy zaměstnanců, obchodních partnerů i klientů. Ovšem patří k tomu i méně příjemné chvíle. Život přece nejsou jen radosti. Patří k tomu i překonávání překážek a neúspěchy.

Zlí jazykové tvrdí, že úspěšné bude za čas jen to podnikání, které se vydá cestou neotřelé spolupráce, a to napříč obory, a také státními, veřejnými, soukromými subjekty. Co si o tomto směru myslíte?
Já mám trochu jiný názor. Podle mě bude vždy úspěšné takové podnikání, které se zaměří na potřeby zákazníka a důsledně a dlouhodobě se bude snažit dodávat skvělou zkušenost zákazníka s výrobkem nebo službou. Když se podíváte kolem sebe, tak na trhu je v nejrůznějších oborech mnoho firem, které svoji práci dělají průměrně či podprůměrně. Skvělé firmy aby člověk hledal pomalu s lupou. Mám na mysli firmy, kde všichni zaměstnanci sami aktivně přemýšlejí, jak svoji práci dělat stále lépe a skutečně pomáhat svým zákazníkům. Firmy, kam se lidé každé pondělí těší do práce. Jsem si jistý, že takové firmy budou velmi úspěšné v každé době.

Vaše společnost patří mezi přední pojišťovací makléře u nás. V nedávné době jste přidali produkt týkající se vymáhání pohledávek zejména menším firmám a živnostníkům. Lze si pod tím představit diverzifikaci vašich služeb? I cestu k dalšímu segmentu klientů?
Spíš bychom to mohli nazvat technologickou inovací a současně návratem ke kořenům. Víte, pojišťovací makléři byli v historii, již od časů slavné Lloyd’s of London, tím hlavním hybatelem vývoje pojistných produktů. Makléři jsou nejblíže klientům, znají jejich potřeby a současně jsou to obchodníci a soutěží o své klienty s konkurenty. Proto ti nejlepší makléři přinášejí ve spolupráci s pojišťovnami na trh stále nová řešení potřeb různých skupin klientů. INSIA patří mezi takové inovátory a nyní jsme to spojili s naší vášní pro nové technologie a přinesli jsme na trh produkt, který zde dosud nebyl. Malé firmy a živnostníci pro nás rozhodně nejsou nový segment, členové sítě INSIA poskytují těmto klientům služby v pojištění majetku, odpovědnosti, vozidel či dalších druhů pojištění.

A byl to váš nápad?
Ano, projekt PojistenaFaktura.cz byl můj nápad. Rozhodně nebylo jednoduché jej realizovat, bylo to více než rok a půl úsilí celého týmu. Snažím se stále dívat kolem sebe a hledat další možnosti jak zlepšit služby makléřů v INSIA, aby měli efektivní nástroje pro svoji práci a rovněž něco unikátního pro své klienty.

Máte také vlastní pojistné produkty INSIA. Co si pod nimi můžeme představit?
Jak jsem již zmínil u pojištění faktur, někteří makléři dokáží vytvářet i nové produkty, pokud najdou zajímavou mezeru na trhu a také flexibilní partnery v pojišťovnách. Nám se to daří a vytvořili jsme třeba pojištění klíčových osob Keyman nebo pojištění kanceláří INSIA Office.

————————————————
Číst celý článek (pdf)
Zdoj: www.freshtime.cz