Je datum splatnosti jen jakýsi mýtus, kterému se čeští odběratelé vysmívají nebo je to pojem, který poukazuje na jednu ze základních zásad „zdravého“ obchodního vztahu?

Společnost IPSOS se dotazovala cca. 305 podnikatelů (60 OSVČ a 245 firem) v první polovině letošního roku, jak řeší problémy s fakturami?

 

S pozdním proplacením faktur má zkušenost 9 z 10 malých firem

Snížit rizika spojená s podnikáním a se špatnou platební morálkou odběratelů pomáhá i prevence ve formě pojištění jednotlivých faktur. Unikátní služba – PojištěnáFaktura.cz,  v průběhu 5 min on-line pojistí i jednu jedinou fakturu v hodnotě od 10.000 Kč od 500.000 Kč,  zdarma prověří vašeho odběratele a zvládne za vás i komunikaci s dlužným odběratelem. Pojištění jednotlivých faktur je dostupné všem podnikatelům, menším i větším firmám, které se chtějí pojistit proti neschopnosti nebo nevůli odběratele dostát svým závazkům a fakturu uhradit. Pozdní úhrada faktur je v ČR veliký problém, který kolikrát končí až likvidací celé společnosti.

SPOČÍTAT, kolik stojí pojištění faktur

 


Průzkum ukázal, že 89 % domácích podnikatelů se někdy setkalo s tím, že faktura vystavěná jejich B2B klientům nebyla proplacena včas (v případě OSVČ má 78 % dotázaných s touto situací zkušeností, u firem do 50 zaměstnanců pak 92 %).

 

Každý pátý podnikatel se setkal se situací, kdy jeho faktura nebyla vyplacena vůbec . Takto případy řeší zhruba 35 % domácích podnikatelů žalobou, 17 % pak snahou o kompromisní dohodu.

Zajímavé je, že každý desátý respondent neúčtované faktury z důvodu právní komplikovanosti vůbec neřeší a raději se vyrovná ztrátě.

“ Z našeho průzkumu vyplývá, že se s pozdějšími platbami od odběratelů nebo dokonce s neplatností faktur setkává velké množství českých podnikatelů, ale také to, že následné vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své zákazníky telefonicky, zhruba 60 % posílá e-mailem upomínky.

Více než třetina je připravena obrátit se v případě problémů s právníky, což pro ně znamená další náklady, „říká Tomáš Macků , ředitel společnosti IPSOS pro výzkum a komunikaci.

Zdroj: IPSOS a.s.; Cílová skupina — OSVČ a firmy do 50 zaměstnanců vystavující faktury B2B klientům.